سیم بکسل فولادی گالوانیزه

سیم بکسل فولادی گالوانیزه سرد

سیم بکسل فولادی گالوانیزه سرد


سیم بکسل فولادی گالوانیزه

یکی از انواع سیم بکسل های موجود در بازار، سیم بکسل های روکش دار هستند. خوب است بدانید، روکش ها باعث ایجاد خواص جدید در سیم بکسل ها می شوند. با ما در ادامه همراه باشید تا با یکی از انواع سیم بکسل که سیم بکسل فولادی گالوانیزه نام دارد، بیشتر آشنا شوید.

سیم بکسل فولادی گالوانیزه

سیم بکسل فولادی گالوانیزه

سیم بکسل فولادی گالوانیزه چیست؟

سیم بکسل فولادی گالوانیزه یکی از انواع سیم بکسل های موجود در بازار است. به عمل روکش دار کردن سیم بکسل با فلز روی، گالوانیزه کردن می گویند. سیم بکسل هایی که با این روکش پوشانده می شوند، در برابر آب، رطوبت، هوا و سایر شرایط محیطی مقاومت خوبی دارند.

متداول ترین روش های گالوانیزه کردن کدام است؟

متداول ترین روش های گالوانیزه کردن در سیم بکسل فولادی با روکش گالوانیزه به شرح زیر است:
گالوانیزه گرم
گالوانیزه سرد
در ادامه در خصوص هر یک از این دو روش اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سیم بکسل فولادی گالوانیزه گرم

سیم بکسل فولادی گالوانیزه گرم

1- گالوانیزه گرم

یکی از روش های گالوانیزه کردن، گالوانیزه به روش گرم است. در این روش که یکی از روش های قدیمی روکش دار کردن سیم بکسل است، سیم بکسل فولادی را در حمام روی با دمای 460 درجه سانتی گراد فرو برده و آن را خارج می کنند.
در حین زمانی که سیم بکسل داخل حمام قرار دارد، فلز روی با اکسیژن و کربن واکنش داده و یک لایه مقاوم در برابر زنگ زدگی و رطوبت ایجاد می شود.
طی واکنش دیگری که در داخل حمام روی اتفاق می افتد، یک لایه مرکب از جنس روی و آهن تشکیل می شود. این لایه باعث افزایش مقاومت سایشی سیم بکسل می شود. ضخامت لایه ای که به این روش ایجاد می شود، بین 100 تا 130 میکرون است.

سیم بکسل فولادی گالوانیزه سرد

سیم بکسل فولادی گالوانیزه سرد

2- گالوانیزه سرد

دیگر روش تولید سیم بکسل فولادی گالوانیزه، گالوانیزه سرد است. در این روش، نمک روی را در یک محلول آبی و یا اسیدی حل می کنند و به سطوح سیم بکسل اسپری می کنند.لایه گالوانیزه ایجاد شده در این روش، 25 میکرون ضخامت دارد. لایه ای که به این روش تولید می شود، براق بوده و کاملا یکنواخت است. به روش گالوانیزه سرد، الکترولیز هم می گویند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *