آشنایی با کابل کنترل خودرو

Getting to know the car control cable

آشنایی با کابل کنترل خودرو

هدف اصلی ما در این مقاله، آشنایی شما با کابل کنترل خودرو است. کابل کنترل خودرو از مهم ترین و اساسی ترین ها برای خودرو ها هستند. اما این قطعات مهم و کاربردی، در کشور هایی همچون؛ آمریکا، چین و اروپا ساخته می شوند و به کشورهای دیگر از جمله ایران عرضه می شوند. اما هدف اصلی این تولید کنندگان این است که، بتوانند بهترین و مناسب ترین خدمات را به افراد عرضه کنند تا در استفاده از خودرو های خود به مشکل نخورند. این شرکت های سازنده کابل کنترل خودرو، برای خدمات رسانی بهتر؛ قطعات خود را پیشرفته تر می کنند تا کیفیت بهتر و مناسب تری داشته باشند.

   Getting to know the car control cable   کابل کنترل خودرو چیست؟

کابل هایی هستند منعطف، که با استفاده از کابل های داخلی خود، نیروهای مکانیکی را انتقال می دهند. این کابل های داخلی، معمولا پوشش داخلی شان از جنس فولاد است و پوشش خارجی آن ها نیز از جنس فولاد است و روکشی پلاستیکی و pvc دارند.
همان طور که گفته شد، کابل کنترل خودرو از مهم ترین اجزای سازنده خودرو ها و دیگر وسایل نقلیه هستند. اما افراد زمانی قدر دان سازنده این قطعات هستند و به اهمیت آن ها پی می برند که، از اهمیت ویژه آن ها مطلع می شوند و به آن پی می برند.

Getting to know the car control cable

اهمیت کابل کنترل خودرو

از جمله اهمیت های این کابل ها می توانیم به این ویژگی اشاره کنیم که، کابل کنترل خودرو می تواند کنترل خودرو ها را تامین کند. در گزینه دیگر، برای ویژگی این کابل کنترل خودرو ها می توان گفت که، می توانند سیگنال، برق و ارتباطات داده ای را برای قسمت های مختلف خودرو و قطعات فراهم کنند. از جمله این سیستم ها می توانیم به سیستم abs خودرو اشاره کنیم؛ که ترمز ضد قفل است و مربوط به ایمنی خودرو و سرنشینان آن است.
اما شرکت های سازنده کابل کنترل خودرو، تنها به ساخت کابل برای خودروهای سبک بسنده نکرده اند. آن ها همچنین در کنار ساخت کابل برای خودرو های سبک، به ساخت کابل برای خودروهای سنگین نیز پرداخته اند. این کابل ها در این نوع از خودرو ها، توانسته اند شرایط را برای آن ها اسان کنند و روغن و گرما و فشار و… را در آن ها تحمل کنند.

Getting to know the car control cable

وظیفه کابل مکانیکی کنترل

کابل های مکانیکی کنترل، در کنار‌کابل های کنترل خودرو توانسته اند نیروی مکانیکی را از طریق کابل های دیگر که داخلی نیز هستند، به قسمت های مختلف خودرو منتقل کند. این کابل ها نیز همانند کابل های کنترل خودرو، از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. آن ها اغلب در کنترل خودرو ها به کار می روند. پس با توجه به اهمیتی که این کابل ها دارند، باید بهترین کابل خریداری شود تا دچار مشکل و خرابی خپدروی شما نشود.

Getting to know the car control cable

نحوه کارکرد کابل کنترل خودرو

کابل کنترل خودرو، با توجه به کابل های داخلی که دارند نیروی کششی را انتقال می دهند. این کابل ها اغلب برای فشار وارد کردن در کابل های گاز برای ماشین آلات، وسیله های نقلیه سنگین و کابل های تعویض دنده به کار می روند و مورد استفاده قرار می گیرند. اما شاید این سوال برای برخی از افراد پیش بیاید که، کشش کابل خودرو چگونه تنظیم می شود؟ برای پاسخ به آن می توانیم بگوییم که، برای این که بتوانیم کشش کابل ها را تنظیم کنیم، از تنظیم کننده هایی که جنس آلیاژی دارند استفاده می کنیم. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که، تچلید کنندگان کابل کنترل خودرو، برای این که خدمات مناسبی به مصرف کنندگان خود ارائه دهند، قبل از فروش این کابل ها آن ها را مورد آزمایش قرار می دهند تا کیفیت مناسبی داشته باشند و خراب نشوند.

Getting to know the car control cable

کابل کنترل خودرو در وسیله نقلیه

از جمله کابل های کنترل در وسایل نقلیه، می توانیم به کابل های ترمز، کلاچ، سرعت سنج، صندوق و کاپوت اشاره کنیم. تولید کنندگان این کابل ها برای این که کنترل خودرو را افزایش بدهند، از کابل های گاز و یا کابل های شتاب دهنده استفاده می کنند. این کابل ها کمک می کنند تا راننده، میزان نیروی تولیدی را با استفاده از فشار پدال گاز تنظیم کند و در حالت مناسب نگه دارد.

Getting to know the car control cable

انواع کابل کنترل خودرو

از انواع کابل های کنترل خودرو می توانیم به کابل ترمز، کابل تعویض دنده و کابل کلاچ اشاره کنیم. به کابل کنترل ترمز در خودرو ها کابل ترمز اضطراری نیز گفته می شود. از کابل تعویض دنده نیز، اغلب برای تعویض و یا فعال سازی دنده استفاده می شود. اما نکته ای که در کابل تعویض دنده وجود دارد، این است که؛ این نوع از کابل ها در خودرو ها و یا وسایل نقلیه دیگر طولانی تر و سنگین تر از کابل های دیگر است. نکته دیگری که در کابل کلاچ قرار دارد، این است که استفاده از این کابل ها در خودرو می تواند حرکت کم موتور و لرزش ها را در خودرو کنترل کند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *