سیم بکسل در صنعت خودرو سازی 

سیم بکسل در صنعت خودرو سازی 

سیم بکسل در صنعت خودرو سازی

شاید فردی که برای اولین بار سیم بکسل را ابداع کرد، اصلا تصورش را هم نمی کرد که این سیم به یکی از پر مصرف ترین اقلام در صنایع مختلف تبدیل شود. هر قدر بشر پیشرفت کرد و صنایع نیز با این پیشرفت تغییر کردند، سیم هایی که بتوانند نیروی زیادی را تحمل کنند، به یک نیاز اساسی و مهم تبدیل شدند. امروزه، در هر جایی که قرار باشد، سیم بکسل در صنعت خودرو سازی، نیرو و بار زیادی را متحمل شود، از این سیم استفاده می کنند.
از آنجایی که صنعت خودرو یکی از مهم ترین صنایع در هر کشور محسوب می شود و برخی قطعات دائما در معرض تحمل نیرو هستند، این صنعت یکی از عمده ترین مصرف کننده سیم بکسل است. در این متن به سیم بکسل در صنعت خودروسازی پرداخته خواهد شد.
سیم بکسل در صنعت خودرو سازی 

چرا سیم بکسل کاربردهای زیادی دارد؟

سیم بکسل به دلیل ساختار خاصی که دارد، در بسیاری از صنایع به کار برده می شود. در ساختار این سیم، طناب های فولادی به چشم می خورد که دور یک هسته یا مغزی پیچیده شده اند. با توجه به کاربردی که این نوع سیم دارد، سیم بکسل ها یا از جنس فولاد هستند و یا از جنس استلنس استیل.
پیچیده شدن طناب ها دور مغزی، این سیم را به یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده در جاهایی تبدیل کرده که قرار است فشاری زیاد و مداوم روی سیم وارد شود. با در نظر گرفتن فضایی که قرار است سیم بکسل در آن به کار برده شود، از متریال های زیر برای ساخت آن استفاده می کنند:
فولاد بدون روکش: سیم بکسل ساخته شده با این متریال، برای استفاده در جاهایی که هیچ گونه رطوبتی وجود ندارد، گزینه خوبی است.
فولاد گالوانیزه: یکی از انواع سیم بکسل های موجود، سیم بکسل روکش دار شده با عنصر روی است. در فضاهایی که سیم بکسل آمادگی و شرایط زنگ زدن را دارد، از سیم بکسل فولادی گالوانیزه استفاده می کنند.
استلنس استیل: یکی از مقاوم ترین و بهترین سیم بکسل های موجود در بازار، سیم بکسل ساخته شده با استلنس استیل است. این نوع سیم، در برابر زنگ زدگی و دمای بالا، مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.
سیم بکسل در صنعت خودرو سازی 

کاربرد سیم بکسل در صنعت خودرو سازی

امروزه، از سیم بکسل ها به منظور تحقق اهداف مختلف و گسترده استفاده می کنند. یکی از جاهایی که می توان از سیم بکسل و خصوصیات آن به نحو احسن استفاده کرد، صنعت خودروسازی است. سیم بکسل هایی که از آنها به عنوان سیم بکسل ریز بار یاد می کنند، در ترمز ماشین، و همین طور در ماشین های مدرن برای جهت دهی اتوماتیک به آینه به کار برده می شوند.
علاوه بر خودرو، از این نوع سیم بکسل در اتصالات مربوط به دوچرخه و موتور سیکلت نیز استفاده می کنند و این انتخاب نیز به دلیل مقاومت بالایی است که این نوع سیم در برابر تحمل بار سنگین دارد.
سیم بکسل در صنعت خودرو سازی 

ساختار سیم بکسل در صنعت خودرو

همان طوری که اشاره کردیم، از سیم بکسل های ریز بار برای صنعت خودرو استفاده می کنند. سیم بکسل هایی که ساختار 7 در 7 و یا 19 در 7 دارند، انتخاب بهتری برای این مورد به شمار می روند. جنس این نوع سیم، فولاد گالوانیزه شده به روش سرد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *