سیم بکسل آسانسور چیست؟

در ساخت و آماده سازی آسانسورها از اجزا و قطعات مختلفی استفاده می شود که ساختار نهایی آن را تشکیل می دهند. لوازم مکانیکی و الکتریکی به کار رفته در این ابزارهای ساختمانی، هر یک از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و بخش هایی از آن را تکمیل می کنند. قیمت سیم بکسل آسانسور یکی از مهمترین مشخصات این قطعات فنی است که ساختار آسانسورها را تشکیل می دهند و در برآورد هزینه های کلی نصب آسانسور و خرید قطعات کلی آن تاثیر می گذارد.سیم بکسل آسانسور چیست
این بخش از آسانسور با مشخصات ویژه ای ارائه می شود و وظایفی خاص بر عهده دارد. در طول این گزارش با ما همراه باشید تا با مشخصات کلی این محصولات آشنا شده و اطلاعات بیشتری در رابطه با آن ها به دست آورید.

سیم بکسل آسانسور چیست

سیم بکسل آسانسور چیست

وظیفه سیم بکسل در در سیستم آسانسور چیست؟

مشخصات کلی سیم بکسل آسانسور به وظایف هر یک از این ابزار ساختمانی بستگی دارد. در واقع هر یک از سیم بکسل ها برای آسانسورهای به خصوصی به کار رفته و بر این اساس مشخصات و مجموعه وظایف هر یک نیز با دیگری تفاوت دارد.
اصلی ترین قطعه در ساختمان آسانسورها پس از قطعه موتور، سیم بکسل مخصوص آن است. این قطعات در آسانسورهای کششی مورد استفاده قرار می گیرند و برای اتصال کابین به قاب وزنه به کار می روند. در این خصوص فلکه موتور حرکت مورد نیاز بین قطعات آسانسور را میسر می کند.
انواع سیم بکسل ها بر اساس کاربردهای آسانسور میزان ظرفیت هر یک از آن ها و سایر خصوصیات آن ها انتخاب می شوند و در انواع مختلفی در صنایع مربوطه به فروش می رسند. این اقلام با روش های به خصوصی در ساختار آسانسورها به کار می روند. برای نصب آن ها از قطعات و ابزار آلات به خصوصی استفاده می شود که کیفیت نصب و اتصال آن را در محل های مورد نظر افزایش می دهد.
اندازه و ابعاد هر یک از سیم بکسل ها بر اساس قطر آن ها تعیین می شود. ابعاد هر یک بر اساس آسانسوری که در آن مورد استفاده قرار می گیرند، تعیین خواهد شد. قیمت سیم بکسل آسانسور نیز تا حد بسیار زیادی از ابعاد آن تاثیر می پذیرد.

سیم بکسل آسانسور چیست

سیم بکسل آسانسور چیست

اهمیت روغنکاری سیم بکسل آسانسور

تا به این جا با برخی از مشخصات کلی سیم بکسل آسانسور و مجموعه وظایف این ابزار آلات در سیستم آسانسور و بخش های فنی آن آشنا شدید. در رابطه با نگهداری و مراقبت از این قطعات روش ها و راهکارهای صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این روش ها روغن کاری سیم بکسل ها است که به حفظ کیفیت این سازه ها کمک می کند.
این فرایند از زنگ زدگی و خوردگی این قطعات جلوگیری کرده و سبب کاهش اصطکاک میان مفتول ها و رشته های موجود در این دستگاه ها می شود. برای افزایش کیفیت این ابزار، در طول فرایند تولید آن ها، از روغن ها برای اشباع مغزی سیم استفاده می کنند. این روغن بر روی لایه بیرونی مغزی قرار گرفته و مغزی طناب را مستحکم تر می کنند. در طول استفاده از آسانسور نیز بخش های مختلف و قطعات به کار رفته در آن مرتبا روغن کاری می شوند تا به این ترتیب کیفیت اجزای مختلف آن افزایش بیابد و از ایجاد اصطهلاک و خرابی در دستگاه جلوگیری شود.

نحوه انجام روغن کاری سیم بکسل آسانسور

نحوه انجام روغن کاری سیم بکسل آسانسور

نحوه انجام روغن کاری

فرایند روغن کاری به صورت منظم و دوره ای انجام خواهد شد. برای اجرای بهتر این فرایند مهندسین خبره و ناظرین کیفی همه جوانب را بررسی کرده و بهترین متریال روغنی را برای اجرای این فرایند انتخاب می کنند. نوع روغن به کار رفته در این فرایند بسته به جنس سیم های بکسل تعیین خواهد شد. روغن کاری منظم سبب جایگزینی روغن های پیشین با مواد روغنی جدید و در نتیجه جلوگیری از آسیب دیدن سیم و بخش های مختلف آن خواهد شد. به این ترتیب حداکثر محافظت از سیم مورد نظر در برابر سایش و فرسودگی به عمل می آید.
در فرایند روغن کاری بخش هایی که سیم های آن ها کمی باز می شوند و رشته رشته شده اند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و این بخش ها بیشتر روغن کاری می شوند.

سیم بکسل در صنعت آسانسور

سیم بکسل در صنعت آسانسور

سیم بکسل در صنعت آسانسور

قیمت سیم بکسل آسانسور در تعیین هزینه های مربوط به آسانسورها دخالت دارد و وظایف مهم این سیم ها در سیستم آسانسور نقش موثری ایفا می کند. به همین خاطر می توان سیم بکسل ها را یکی از مهمترین اجزای ساخت و تولید دستگاه های آسانسور به شمار آورد. این قطعات فنی در صنعتی آسانسور سازی از مهمترین ها به شمار می روند و بدون وجود آن ها فرایند تولید این اقلام انجام نمی گیرد.
در ساختار هر یک از این سازه ها از اجزا و مغزی های مختلفی استفاده شده است که بر اساس نوع کاربرد سیم بکسل انتخاب می شوند. مغزی های کنفی در این میان مورد استفاده قرار گرفته و کیفیت کار را افزایش می دهند. مشخصات کلی سیم بکسل آسانسور به شما کمک می کند که برای انتخاب و استفاده از هر یک از این قطعات فنی تصمیم بهتری بگیرید.
در حین انتخاب این اجزای آسانسوری به طول عمر و دوام این سیم ها نیز توجه داشته باشید. این مسئله بسته به کیفیت و ضخامت سیم های بکسل متفاوت بوده و تغییر می کند. چگونگی سرویس کاری و نگهداری از این سازه ها نیز در طولانی مدت بر کیفیت و ماندگاری این اقلام تاثیر گذار خواهد بود.

جمع بندی

در طول هر سال تعداد بالایی آسانسور برای ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و… انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. هر یک از اقلام در صنعت آسانسور سازی نقش موثری ایفا کرده و از بخش های مختلفی تشکیل می شوند. در ساختار این دستگاه اجزای فنی مختلفی به کار برده می شوند که برای عملکرد بهتر و مطلوب تر آسانسور مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید، هر یک از انواع سیم بوکسل را برای استفاده در ساختار میانی آسانسو بین کابین و قاب وزنه استفاده کرده و به کار ببرید. انتخاب این سیم ها برای محافظت از کابین آسانسور و حفظ ایمنی آن اهمیت دارد.