هر آنچه باید در مورد سیم بکسل ریز بافت بدانید


به هر صنعتی که نگاه کنید، یک شیء سنگین برای بلند کردن و جا به جایی مشاهده می کنید. امروزه، از طناب های فولادی و بسیار محکمی به نام سیم بکسل استفاده می کنند تا بتوانند این اشیاء سنگین را جا به جا کرده و انتقال دهند. سیم بکسل ریز بافت یکی از انواع سیم بکسل هایی است که برای این منظور زیاد از آن استفاده می شود. ما در این متن قصد داریم در خصوص قیمت آن، انواع و معرفی این نوع سیم، اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.هر آنچه باید در مورد سیم بکسل ریز بافت بدانید

هر آنچه باید در مورد سیم بکسل ریز بافت بدانید

سیم بکسل از نوع ریز بافت به چه نوع سیم بکسلی گفته می شود؟

نکته ای که خوب است در همین ابتدا به آن اشاره کنیم این است که سیم بکسل ها را به روش های متفاوت تقسیم بندی می کنند. یکی از این روش ها، طبقه بندی بر اساس سایز بافت یا قطر سیم است. در دسته بندی بر اساس سایز یا قطر، یکی از انواع سیم هایی که به چشم می خورد، سیم بکسل ریز بافت است. همان طوری که از نام این محصول پیداست، این نوع، قطر کمی دارد و رشته های آن بسیار نازک ریز است.

با انواع سیم بکسل ریزبافت آشنا شوید

سیم بکسل ریز بافت را با در نظر گرفتن دو موضوع زیر طبقه بندی می کنند:

بر اساس ماده به کار برده شده در تولید آن
بر اساس نوع بافت
در ادامه، در خصوص هر یک از انواع این نوع سیم صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

 

هر آنچه باید در مورد سیم بکسل ریز بافت بدانید

هر آنچه باید در مورد سیم بکسل ریز بافت بدانید

1- انواع سیم ریز بافت بر اساس ماده به کار برده شده در تولید آن

برای آنکه بتوان از سیم بکسل در جاهای متفاوت استفاده کرد، از متریال های گوناگون استفاده می کنند تا بتوانند سیمی با کاربردهای فراوان تولید کنند. سیم بکسل ریز بافت بر اساس ماده به کار برده شده در ساخت را به 3 نوع زیر تقسیم بندی کرده اند:
سیم بکسل فولادی: این نوع سیم بکسل، از فولاد ساخته شده است. فولاد، ترکیبی از آهن و کربن است و خواص مکانیکی خوبی از آن انتظار می رود. سیم بکسل فولادی، استحکام بالایی دارد و می تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد. این نوع سیم در برابر زنگ زدگی مقاوم نیست.
سیم بکسل گالوانیزه: این نوع سیم بکسل ریز بافت، با یک روکش، گالوانیزه شده است. گالوانیزه کردن خواص فولاد را کاهش که نمی دهد هیچ، آن را در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم می کند. روکشی که برای گالوانیزه کردن به کار می برند، معمولا از جنس زینک یا روی است.
سیم بکسل استیل: استیل یکی از متریال های بسیار مقاوم برای ساخت سیم بکسل ریز بافت به نظر می رسد. این نوع سیم، در برابر خوردگی مقاوم بوده، در مقایسه با سایر انواع سیم بکسل، قوی تر است و با استحکام بالاتری عمل می کند.

هر آنچه باید در مورد سیم بکسل ریز بافت بدانید

2- انواع سیم ریز بافت بر اساس نوع بافت

با توجه به بافت، سیم بکسل ریز بافت نیز 4 نوع دارد که به شرح زیر است:

سیم بکسل فیلر:

در این نوع، رشته ها دور هسته پیچانده می شوند. فضای خالی ایجاد شده توسط یک ماده پر کننده، پر شده و استحکام آن افزایش پیدا می کند.

سیم بکسل استاندارد:

تمام رشته های به کار برده شده در تولید این نوع سیم، از نظر سایز یکسان هستند. این نوع سیم بکسل ریز بافت، انعطاف پذیری خوبی دارد.
سیم بکسل ریز بافت سیل: در ساخت این نوع سیم، از دو رشته سیم با سایز متفاوت استفاده می کنند. بافت سیل در برابر سایش مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

سیم بکسل وارینگتون:

در این نوع سیم بکسل ریزبافت، لایه خارجی به صورت ترکیبی از سیم های با قطر کم و با قطر زیاد ساخته می شود. استحکام این نوع بالاست، اما مقاومت سایشی آن کم است.

قیمت سیم بکسل ریز بافت چقدر برآورد می شود؟

قیمت سیم بکسل ریز بافت را با توجه به مسائل متفاوت برآورد می کنند. مسائلی چون بافت، متریال به کار برده شده در ساخت آن و سایز سیم از جمله عواملی هستند که روی قیمت سیم بکسل ریز بافت تاثیر دارند. برای دریافت قیمت دقیق این نوع سیم باید با تولیدکنندگان و سازندگان این سیم بکسل صحبت کنید و اطلاعات جامع تر را از آنها بخواهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *