سیم بکسل روکش دار

سیم بکسل روکش دار

سیم بکسل روکش دار


سیم بکسل روکش دار

برای آنکه خواص سیم بکسل را تحت تاثیر قرار داده و آن را بهبود دهند، از روکش استفاده می کنند. به سیم بکسل هایی که از حضور روکش ها استفاده می کنند، سیم بکسل روکش دار گفته می شود. ما در این متن قصد داریم در مورد علت و چرایی استفاده از روکش ها و انواع آن صحبت کنیم.

سیم بکسل روکش دار

سیم بکسل روکش دار

آیا با انواع روکش سیم بکسل آشنایی دارید؟

برای تولید سیم بکسل از نوع روکش دار، از روکش هایی از جنس پی وی سی (PVC) و پلی وینیل کلراید استفاده می کنند. این دو نوع پوشش باعث ایجاد برخی خواص و ویژگی های منحصر به فرد در سیم بکسل می شوند. وقتی سیم بکسل را روکش دار می کنند، هیچ سطحی در تماس با سیم قرار نخواهد گرفت.

بهترین روش برای افزایش مقاومت سیم بکسل چیست؟

برای آنکه بتوان خصوصیات یک سیم بکسل را تغییر داد، از روش های متفاوتی استفاده می کنند که یکی از آنها روکش است. سیم بکسل روکش دار، خواصی ویژه ای داشته و بسیاری از مشکلات سیم بکسل های بدون روکش را ندارد.
همانطوری که اشاره کردیم، یکی از روکش های مورد استفاده برای سیم بکسل، روکش از جنس پی وی سی است. این نوع روکش، سیم بکسل در برابر عواملی مانند روغن، آتش و حتی اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.
از دیگر خصوصیاتی که روکش ها باعث پدیدار شدن آن می گردند، افزایش مقامت سیم بکسل به عواملی مانند رطوبت و سایش است. روکش های از جنس پلی اتیلن از جمله روکش های سفت و ضد خش به شمار می روند و باعث افزایش دوام سیم بکسل می شوند.

سیم بکسل روکش دار

سیم بکسل روکش دار

روش اندازه گیری سیم بکسل چیست؟

سیم بکسل روکش دار را با توجه به دو پارامتر اندازه گیری می کنند. این دو پارامتر به شرح زیر هستند:
قطر مغزی فولادی
قطر بیرونی سیم بکسل بعد از آنکه روکش دار شد
با توجه به موضوعی که در فوق اشاره کردیم، خوب است بدانید که سیم بکسلی که مغزی آن قطری برابر 5.1 میلی متر و پوشش آن نیز قطری برابر 5.1 میلی متر دارد، سایز 3 به شمار می رود. برای اطلاع دقیق از سایزهای سیم بکسل روکش دار به جداولی که در سایت گروه صنعتی نوین کاوش قرار داده شده است، مراجعه کنید.

سیم بکسل روکش دار در چه رنگ هایی ارائه می شود؟

رنگ هایی که در تولید سیم بکسل روکش دار استفاده می شوند، تاثیر قابل ملاحظه ای بر افزایش مقاومت و یا افزایش مقاومت سایشی آن ندارد. این نوع سیم را در رنگ های متداول سفید، مشکلی و یا شیشه ای به بازار عرضه می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *