سیم بکسل تاورکرین

سیم بکسل تاورکرین

 

سیم بکسل نتاب را در ساخت تاورکرین ها به کار می برند و به همین دلیل به این نوع سیم ، سیم نتاب نیز گفته می شود. ساختار کلی این نوع سیم، 7×19 است، اما در برخی موارد در ساختار 7×35 نیز ساخته می شود. سیم بکسل تاور کرین

از جمله مشخصات این سیم می توان به فولادی بودن آن و بالا بودن استرندها و کم بودن تعداد مفتول ها در هر استرند اشاره داشت. افزایش انعطاف پذیری و افزایش ریزبافتی از جمله خواصی است که در پی افزایش استرندها و کم بودن تعداد مفتول ها در هر استرند ایجاد شده است.

"<yoastmark

سیم بکسل تاورکرین به سیم بکسل پوست ماری نیز شهرت دارد؛ انتخاب این نام به دلیل ریزبافت بودن و ظاهر زیبای این نوع سیم بکسل صورت گرفته است.

این نوع سیم بکسل در سایزهای زیادی در بازار موجود است. حداقل سایز پرکاربردترین انواع سیم بکسل تاور کرین، 14 میلی متر و حداکثر سایز انواع پرمصرف آن نیز 24 میلی متر است.

ساختار و نوع بافت سیم بکسل تاورکرین

یکی از موضوعاتی که باعث شده سیم بکسل تاورکرین در جاهای زیادی به کار برده شود، جهت قرارگیری لایه های درونی و بیرونی است. بافت تاور کرین، از یک معیار استاندارد پیروی می کند؛ در بافت های استاندارد سیم بکسل تاورکرین، قطر در طول یک مفتول یکسان است. این خاصیت در مفتول های جای گرفته در سایر استرندهای سیم بکسل نیز می توان مشاهده کرد؛ یعنی، در مفتول های سایر استرندها نیز طول مفتول ها ثابت است و هیچ تغییری نمی کند.

برخی تولیدکنندگان، در تولید سیم بکسل تاورکرین از پروفیل هایی که قطر کم و بافت ریزی دارند، استفاده می کنند. برای آنکه میزان مقاومت سایشی سیم تاور کرین افزایش یابد، از ساختار ساده سیم بکسل استفاده می شود. پروفیل هایی که زاویه انحنای کمی دارند و تخت به نظر می آیند، اگر برای تولید تاور کرین به کار برده شوند، مقاومت سایشی بالایی را برای سیم بکسل به وجود می آورند.

"<yoastmark

عملکرد سیم بکسل تاور کرین

عملکرد سیم بکسل تاورکرین وابستگی زیادی به نوع قرارگیری لایه های بیرونی و درونی دارد. سیم بکسل را در دو ساختار 19 استرندی و 35 استرندی تولید می کنند.

وقتی سیم بکسل تاورکرین تحت فشار بار قرار می گیرد، گشتاور، ایجاد شده و این ممکن است در هنگام بلند کردن اجسام سنگین مشکلاتی را به وجود آورد. جهت جلوگیری از این مشکل، لایه های بیرونی را به صورت ساعتگرد و لایه های درونی را به صورت پادساعتگرد دور هم می پیچانند؛ به عبارت دیگر، لایه های بیرونی می خواهند در جهت عقربه های ساعت و لایه های درونی نیز می خواهد در خلاف جهت عقربه های ساعت باز شوند. این متفاوت بودن در جهت باز شدن، مانع از چرخیدن و حرکت بار، در حالی می شود که به سیم بکسل تاور کرین متصل است.

تضاد بین قرارگیری لایه های درونی و بیرونی سیم بکسل تاورکرین، باعث می شود که در زمان بلند کردن و حمل کردن، اجسام میلی به گردش نداشته باشند. این ویژگی سیم بکسل تاورکرین، باعث افزایش امنیت در هنگام جا به جایی خواهد شد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *